Teknisk Forvaltning
Teamet i PBT Eiendomsdrift har erfaring og kompetanse innen teknisk forvaltning, og kan bistå med en rekke ulike undertjenester.
Hva innebærer teknisk forvaltning?
Teknisk forvaltning innebærer at vi inngår en avtale der vi blir enige om å forvalte hele eller deler av et bygg. Det kan for eksempel være snakk om ventilasjon, heis, brannanlegg eller snøbrøyting.
Vi bistår med planlegging og kommer med forslag til ulike tiltak som er nødvendige for fremtidig vedlikehold. Det er også aktuelt med deltakelse på styremøter, og vi kan rapportere direkte til styret.
Her er noen av oppgavene vi kan utføre:
- Årlige vedlikeholdsplaner og -budsjetter
- Vedlikehold av tegningsarkiver
- Administrasjon av prosjekter, vedlikehold og budsjettering
- Forbedrende tiltak
- Eiendomsdrift
- Service og vedlikehold (inkludert etablering og oppfølging)
- Internkontroll og HMS i henhold til myndighetenes krav
- Oppfølging av pålegg og krav fra det offentlige (f.eks. branndokumentasjon)
- Brannvernledelse
- Koordinering og oppfølging av vaktmestertjeneste
- EOS (energioptimaliseringssystemer)
- Bistand med tiltak rettet mot miljø og kildesortering
- Håndtering av dokumentasjon relatert til forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-dokumentasjon)
Hvem hjelper vi med teknisk forvaltning?
PBT Eiendomsdrift bistår først og fremst næringseiendommer, sameier og borettslag med teknisk forvaltning.
Vedlikehold og drift av bygninger er blant annet viktig for sameier og borettslag som vil sikre forutsigbare felleskostnader. Siden arbeidet kan være omfattende og tidkrevende, er det fint å kunne få hjelp til å legge en god, forutsigbar og økonomisk forsvarlig plan.
Hvorfor motta vår hjelp til teknisk forvaltning?
Den kanskje viktigste grunnen til å la PBT Eiendomsdrift ta hånd om teknisk forvaltning av eiendommen din, er at tjenesten gir deg forutsigbarhet og trygghet. Vi sikrer god og kvalitetsmessig drift av eiendommen, takket være dyrebar kunnskap og erfaring.
Mange opplever å havne i tidsklemma med styrearbeid i en ellers stressende tilværelse. Gjennom en avtale om teknisk forvaltning med PBT Eiendomsdrift, frigis tid. Du sikres dessuten at det er profesjonelle som håndterer oppgavene.
Vi er også opptatt av å tilby teknisk forvaltning til riktig pris. Med vår hjelp trenger du aldri å bekymre deg for overraskende ekstrakostnader. Det er viktig for oss å ha god kommunikasjon med kunden fra første stund, og du er derfor en del av prosessen.
Slik er prosessen
Dersom bedriften, sameiet eller borettslaget ønsker hjelp med teknisk forvaltning, kan styret eller eiendomssjefen booke et møte med oss. Vi går da gjennom eiendommen sammen, og ser nærmere på nåværende rutiner etc.
Vi kan på den måten avdekke eventuelle mangler, og avgjøre hva som må gjøres videre – enten det er leietakeroppfølgning eller andre ting.
Kontakt oss i dag, og sørg for at bedriften, sameiet eller borettslaget blir liggende i forkant med tanke på vedlikehold!